So als erstes ich poste das nur aufgrund meiner freundlichkeit und dem gestrigen kopf->tisch von der unwissenheit der raidmember.
A und O der T6 instanzen ist ein gewisse Grundkenntnis über die bosse und die Trashmobs.
Meine Erfahrung gebe ich nun hier zum besten. ich verlinke auch einige Bosskampferklärungen.
Fangen wir an.
Mount Hyjal:Diese Instanz ist etwas anderst aufgebaut als die normalen raid inis.
Man kämpft sich nicht zu Bossen vor sondern die Bosse kommen auf einen zu. Eine Invasion halt.
Dadurch ergibt sich auch das Wellensystem das sich bis anch dem Azgalor hinzieht.
Fangen wir mit den einzelnen Trashmobs an.
Ghoule: * Life: 140000 Hp
* Melee - About 1.5k on plate.
* Cannibalize - When they go low on health, the ghouls will run to a corpse and start cannibalizing it, restoring about 7% of their health every 2 seconds, for 10 seconds.
* Frenzy - Increases the Ghoul's attack speed by 150% for a short time.
Can be shackled, trapped, or feared.
Nach meiner erfahrung hauen die ca mit 600-900 nach blocken auf einen ein.
Gruftbestien * Life: 170000 Hp
* Melee - About 2k on plate.
* Web - They will sometimes put a web around someone, immobilizing them for 10 seconds.
They will sometimes shoot out tiny spiders at a random person in range. They do about 300-400 damage total. Absolutely nothing to worry about.
Can be shackled, trapped, or feared.
Necromancer *life: 120000 Hp
* Unholy Frenzy - Increases an ally's attack speed by 100% for 20 sec, but also inflicts 500 nature damage to that ally every 2 sec. You can give that buff to an amount of 4 to 5 Players per mind controlled Necromancer. This buff stacks with the buffs from other mind controlled Necromancers.
* Shadow Bolt - A bolt of shadow dealing 2250-2750 to the current target.
* Cripple - Increases the time between an enemy's attacks by 100% and decreases movement speed by 50%, in addition to reducing its strength by 50%. Lasts 15 sec. Can be dispelled.
* Summon Skeletons - Summon a skeleton from a nearby corpse. Can be either a Skeleton Invader, with 32k HP, or a Skeleton Mage with 24k HP. One is a melee type, the other one is a caster. They are no real threat, just an irritation.
Can be sheeped, trapped, mind controlled or feared
Meine Erfahrung: die ersten schattenblitze ruhig npc fangen lassen. 6x 3-4k schattenblitze tun einfahc weh. Spellreflect von den Kriegern funktioniert.
Abonimation * Life: 180000
* Melee - About 3k on plate.
* Poison Aura - Sometimes the Abomination will use a poison cloud-like ability, dealing roughly 750 damage to everyone around the Abomination every 3 seconds.
* Knockdown - Stuns highest aggro target
Notes
* Vulnerable to all form of Undead Crowd Control.
* They tend to chain Knockdown on the tank, wich can be very dangerous.
As for a reminder, a tank cannot Dodge, Parry or Block when stunned. Aus eben jenem grund soltle ein Tank nicht alle nehmen. Bei bestimmten Wellen sollte man als tank
bzw
parat haben um den stunn zu minimieren. vor allem wenn man als paladin viele tankt hauen auf einmal 6 ghoule sehr stark zu wenn man weder ausweichen, blocken, oder parrieren kann.
Banshee * Life: 83000 Hp
* Banshee melee hits are extremely weak.
* Banshee Curse - Reduces chance to hit by 50% for 5 min. Decurseable. Interuptable.
* Banshee Wail - Much like a Shadow Bolt, it causes 2475 to 3025 to the current target. Interuptable
* Anti-Magic Shell - Creates an anti-magic shield around the caster, absorbing up to 200,000 magic damage for 30 seconds. Cannot be purged.
Notes
* Is vulnerable to all form of Undead Crowd Control.
* Is recommanded to be tanked by any good DPS Warriors, as it will feed in their rage, and the melee damage of Banshees is very negligable. Banshee's spells can easily be interupted for good with a chain of Pummels and Kicks.
Schurken/offensivkrieger sind da sehr nett für
Gargoyle * Life: 120000 Hp
* Melee - About 1.5k on plate.
* Gargoyle Strike - Deals 850 to 1150 nature damage to an enemy. The spell has a 35 yard range and a 1.5 second cast.
The Gargoyles will start in the air, out of melee range. However, if they aggro someone and that person goes out of Gargoyle Strike range, they will land and follow by ground and remain grounded.
Can be shackled, trapped, or feared.
erdschock und counterspell sind eure freunde
Frostwyrm: * Life: 330000 Hp
* Frost Breath - A 3 second cast, 35 yard range ability that deals 2550 to 3450 frost damage to its target and everyone in 8 yards around it, slowing their movement speed by 50% for 6 seconds.
Notes
* Immune to all forms of Crowd Control.
* They remain airborne until they die, but can be damaged by the melee if standing just below them.
* Cannot be stunned or kicked.
Am besten lässt man sie von einem Hexer tanken.
Höllenbestien
* Life: 130000
* Melee - 2000 fire damage.
* Flame Buffet - Increases fire damage taken by 50 for 60 seconds. It stacks infinitely and is cast on the target highest on his aggro list. Can be dispelled.
* Immolation Aura - Burns nearby enemies for 414 to 456 fire damage every 3 seconds.
Can be banished or feared.
Teufelshunde * Life: 100000 Hp
* Melee - 600-800 on plate.
* Mana Burn - Burns 1140-1260 mana from the Fel Stalker's current target and deals half the mana burned in damage(570-630). Can be interrupted.
Can be banished or feared.
Nervige kleine viecher.
So das waren die verschieden Trahsmobs in dieser instanz.
Sie treten in folgender reihenfolge zusammen auf:
Alliance Base
10 Ghoul
10 Ghoul, 2 Crypt Fiends
6 Ghoul, 6 Crypt Fiends
6 Ghoul, 4 Crypt Fiends, 2 Necromancer
2 Ghoul, 6 Crypt Fiends, 4 Necromancer
6 Ghoul, 6 Abomination
4 Ghoul, 4 Necromancer, 4 Abomination
6 Ghoul, 4 Crypt Fiends, 2 Abomination, 2 Necromancer
Rage Winterchill
http://www.rpguides.de/wow/solve.php?boss_id=17767
10 Ghoul
8 Ghoul, 4 Abomination
4 Ghoul, 4 Crypt Fiends, 4 Necromancer
4 Necromancer, 6 Crypt Fiends, 2 Banshee
6 Ghoul, 2 Necromancer, 4 Banshee
6 Ghoul, 2 Abomination, 4 Necromancer
4 Crypt Fiends, 4 Abomination, 4 Banshee, 2 Ghoul
3 Ghoul, 4 Abomination, 3 Crypt Fiends, 2 Banshee, 2 Necromancer
Anetheron
http://www.rpguides.de/wow/solve.php?boss_id=17808
Horde Base
4 Ghoul, 4 Abomination, 2 Banshee, 2 Necromancer
4 Ghoul, 10 Gargoyle
6 Ghoul, 6 Crypt Fiends, 2 Necromancer
6 Crypt Fiends, 2 Necromancer, 6 Gargoyles
4 Ghoul, 6 Abomination, 4 Necromancer
8 Gargoyle, 1 Frost Wyrm
6 Ghoul, 4 Abomination, 1 Frost Wyrm
6 Ghoul, 4 Abomination, 2 Crypt Fiends, 2 Banshee, 2 Necromancer
Kaz'rogal
http://www.rpguides.de/wow/solve.php?boss_id=17888
6 Abomination, 6 Necromancer
5 Ghoul, 8 Gargoyle, 1 Frost Wyrm
6 Ghoul, 8 Giant Infernal
6 Fel Stalker, 8 Giant Infernal
4 Abomination, 6 Fel Stalker, 4 Necromancer
6 Necromancer, 6 Banshee (aua welle!!!! niemand steht vor den tanks und die hinter ein paar npcs. die welle kann tnaks ohne schildwall onehiten)
2 Ghoul, 2 Crypt Fiends, 2 Fel Stalker, 8 Giant Infernal
4 Abomination, 4 Crypt Fiends, 4 Banshee, 2 Necromancer, 2 Fel Stalker
Azgalor
http://www.rpguides.de/wow/solve.php?boss_id=17842
so zur kurzen Erklärung was es mit allinaz und horden lager auf sich hat.
Sobald Anetheron besiegt ist steigt der Raid auf seine Mounts und reitet den weg nach oben ins Horden Lager. Dort erwartet Thrall unsere Hilfe.
Einer belibt zurück und spricht Jaina an. sobald das geschieht teleportiert sich Mrs Proudmoore weg. sobald dies geschieht wird das Allianzlager von untoten überrannt. Jeder der unten bleibt wird sterben.
Sobald man Mrs Proudmoore angesprochen hat werden Mineralvorkomemn auf dem Weg zum Hordenlager entstehen. dort können epische edelsteien enthalten sein.
Sobald oben wieder alle versammelt sind durchbuffen., thrallanlabern udn mmit volldampf gegen untote wellen.
Sobald Azagalor besiegt ist gibt es keine wellen mehr. Mein reitet nun weiter nach oben zu dem Baum des lebens der von Archimonde selbst, einem eredar(riesiger, fetter draenei) angezapft wird.
Man erhällt von Tyrande Whisperwind unterstützung in form einer Träne der Göttin (http://eu.wowarmory.com/item-info.xml?i=24494)
Man sollte deren nutzen vorher üben. Sie wird bei Archimonde selbst gebraucht.
http://www.rpguides.de/wow/solve.php?boss_id=17968
NOCHMALS.
Ein Medaillon der Horde macht sowohl den Archimonde-kampf als auch den Rage winterchill kampf wesentlich einfacher.
die 8k ehre lohnen sich definitiv!
Gruß Mel
Disclaimer:
wer rechtschreibfehler findet darf sie behalten. hab mir schon genug arebit gemacht das alles zu tippseln!